anoukideco.reismee.nl

safari

Lieve allemaal!!

Ik denk dat dit dan mijn laatste verslag wordt, want het feest is bijna afgelopen.. 7 weken Kenia zitten er bijna op. Ik heb het super leuk gehad en ben een hele ervaring rijker. Ik ben toch wel blij dat ik na de havo een jaartje er tussen uit heb gehad om hopelijk in september dan toch aan de opleiding Mondzorgkunde te beginnen. Ik kreeg namelijk goed nieuws.. Voor de decentrale selectie van de opleiding mondzorgkunde zouden er gesprekjes plaatsvinden in mei, want vóór 10 juni moeten ze aan DUO, de 100 namen doorgeven, die geplaatst zijn voor de opleiding.

Nu hebben ze intern mijn 'geval' besproken en omdat ze vrijwilligerswerk een goede reden vinden, dat ik niet bij de gesprekken kan zijn, willen ze mij zodra ik terug ben, alsnog de kans geven om op gesprek te komen. Vandaag, 10 juni, geven ze dus alvast mijn naam door aan DUO, alsof ik al door ben en dan krijg ik 20 juni mijn gesprek. Als dit gesprek goed verloopt, doen ze niks en blijf ik op de lijst staan, als het niet goed loopt, dan bellen ze DUO, dat die mij van de lijst af moeten halen.

Fingers crossed 20 juni!!!

Afgelopen vrijdag op zaterdag nacht heb ik samen met Bongo(de touroperator van de safari), Robin van het vliegveld gehaald. Na een kort en warm nachtje( met 2 man in een 1 persoons-bed) gingen we dan meteen zaterdag ochtend op safari. We werden om 7 uur opgehaald. De lange reis op weg naar Tsavo East, hebben we beide voornamelijk slapend doorgebracht. Iets meer uitgerust kwamen we aan bij de gate van Tsavo East. Hier werd ons nog even alles uitgelegd en toen mochten we dan eindelijk het park in, op zoek naar the BIG 5.

De eerste 'game-drive' was het ritje van de gate naar de eerste lodge, Ashnil Aruba Safari Lodge. Hier heerlijk geluncht en even uitgerust. Om 4 uur nog een game-drive gedaan. Veel gezien... Olifanten, leeuwen, zebra's, giraffen, impala's, gazelle, noem het maar op. Bij terugkomst in de lodge, lekker avond gegeten. Na het eten zagen we vlak bij het zwembad een olifant bij het hek staan, dus wilde even gaan kijken. Na 5 minuten kijken naar de olifant die op nog geen 4 meter afstand stond, had hij ineens in de gaten dat we wel heel erg dichtbij stonden. Hij werd boos en dat liet hij merken ook. Hij begon met zijn oren te wapperen en zijn slurf te slaan en maakte flink wat geluid. Ook al stonden we achter een hek, waar stroom op stond, we voelde ons niet zo veilig, dus renden maar snel naar binnen, om daar heerlijk in slaap te vallen na een vermoeiende maar indrukwekkende dag.

Zondag zijn we naar de Voi Wildlife lodge gegaan. Onderweg nog veel dieren gespot (o.a. leeuwen) en mooie foto's kunnen maken. Bij de Voi wildlife lodge, heerlijk van het zwembad kunnen genieten en de olifanten die we van heel dichtbij konden bekijken terwijl ze aan het drinken waren.

Maandag een lange rit naar Tsavo West gehad. Veelal slapend doorgebracht, want we waren alle twee erg moe. In Tsavo West op zoek naar de RHINO en LEOPARD, die nog ontbraken op ons lijstje. We verbleven hier in de Kilaguni Safari lodge. Dit was de mooiste lodge van de drie. Ook het eten was hier het lekkerst. Voor het restaurant weer een super mooi uitzicht op een waterpoel, waar allerlei dieren kwamen drinken.

Aan de voorkant van de lodge zat een hek om het terrein, aan de achterkant, waar ons terras was, zat geen hek om het terrein. De buffels die op een paar meter afstand stonden van ons terras, hadden dus bij wijze van spreken ook op ons terras kunnen staan.

Op de laatste dag nog een luipaard van heeeeeeeeeeeel dichtbij gezien! Helaas niet de Big 5 gespot, want de neushoorn speelde verstoppertje!

Voor uitgebreide verhalen en het zien van ALLE (meer dan 1200 ) foto's van de safari, zijn jullie allen van harte welkom zodra ik terug ben!

We zijn nu lekker aan het genieten, bij bruinen en uitrusten in het hotel!!

Tot snel! x

Reacties

Reacties

Annabel

Met 2 mannen in 1 bed?? Anouk toch! Haha. Het klinkt allemaal super! Ben zo benieuwd naar de foto's. Morgen kom je ouders bij ons voetbal kijken, jammer dat je er dan niet bij kan zijn maar aan de andere kant, het bespaard je een nederlaag.. Wat een ramp dat team. Heeeel veel plezier nog! En ik zie je snel!! Dikke kus Annabel

annelies

alweer je laatste verslag, wat is de tijd omgevlogen. Het was altijd erg leuk om je verslagen te lezen. Kan niet wachten tot vrijdag. Nog 3 nachtjes en dan ben je weer lekker thuis. xxx

Theo

Hi Nouk, nou dat is inderdaad om gevlogen. Fijn dat je straks weer thuis bent. Wat een ervaringen voor het leven heb jij op gedaan. We liked to see you go but we like it even more to see you come home. Big kisses XXXXX papa

opa baard

Mooi slotverhaal. Het maakte herinneringen wakker aan soortgelijke ervarngen die ik jaren geleden in Kenia had.
In Nederland zijn er inmiddels twee olifanten minder. Is gen grapje. Een zieke olifantenmoeder is bovenop en jong olifantje gevallen. Beiden zijn nu in de olifantenhemel, die wel ergens boven Kenia zal zijn.
Ik hoop je gauw in Almere te zien en ben benieuwd naar de foto's.
Liefs,
Opa Baard

Shannon

Lieverd, je mag trots zijn op je zelf. 7 weken lang mogen genieten. En ik mag trots zijn op een vriendin zoals jij! Kom maar snel terug heb je super erg gemist. Ik kijk uit naar alle foto's. Hele dikke kus en tot snel!

antoinette

Wat is de safari een prachtige ervaring geweest om zo'n indrukwekkende tijd in Kenia af te sluiten! Je hebt alles kunnen doen om zowel de mensen als de natuur van dit prachtige land te leren kennnen. Dit heb je maar mooi in de pocket als je straks in het studentenleven van Amsterdam stapt.
Ik heb je foto's ook bekeken en dat gaat vast een schitterend fotoboek worden!
Een hele goede reis terug en tot gauw in Almere! XX

Jelle

Klinkt allemaal erg leuk en inspirerend! Wie weet boek ik ook een ticket binnenkort! Geniet er nog even van samen met de manager! En tot snel X

Angela

Ha Anouk,

Bijna weer thuis maar wat een ervaringen rijker zeg!
Ik heb genoten van je verhalen en foto's.
Tot snel en een dikke kus van ons allemaal.

Oma en Opa

hallo Anouk en Robin, jullie hebben, zoals we gelezen hebben, het erg naar jullie zin het is wel een avontuur wat je nooit zult vergeten.
Wat zijn we blij dat jou "geval" goed is beoordeeld en dat je voorlopig ingeschreven bent.
Je gesprek zal ook wel goed verlopen want we geloven in je.
Schat we zijn blij dat we je weer vlug zien.
Veel kusjes Oma en Opa

Nina

Het was geweldig om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken.Ik heb met je meegenoten. Wat een mooie ervaring! is een hele goede keus geweest. En 20 juni zal ook best goedkomen, ik duim mee voor je.

Vrijdag goede reis naar huis en een dikke kus (ook voor Robin)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood