anoukideco.reismee.nl

lekker strand weekend

Heerlijk weekend gehad!

Zaterdag zijn we naar Tiwi Beach geweest. Echt een super mooi strand ten zuiden van Mombasa. Hier naartoe gegaan met de matatu en de ferry, was best een rit, maar was het zeker waard. Een prachtig strand, bijna prive, want op Marlies en mij na lagen er nog twee anderen. Heerlijk een bedje gehuurd, zodat we geen last hadden van het stuifzand. Beginal steeds meer op de locals te lijken qua kleurtje. Om half 5 weer vertrokken richting huis. Op de ferry, maakte we nog kennis met Lotte en Arend hun 'vriend', ookwel de neef/oud-klasgenootvan Obama. Lotte en Arend(andere vrijwilligers) werden 2 weken terug al flink voor lul gezet door deze dorpsgek, dit keer waren Marlies en ik aan de beurt. Hij begon heel hard te roepen, of wij wisten wat voor weer het was in Amerika en dat hij de neef was van Obama. Iedereen keek vervolgends naar ons en begon kei hard te lachen. Gelukkig mochten we redelijk snel van de ferry af, dus hoefden we niet al te lang met die vent te staan. Onze weg weer naar huis vervolgd, thuis lekker afdouchen van een heerlijke stranddag.

Zondag zijn we naar Watamu Beach geweest. Aangezien dit best een stuk rijden is, zijn we vroeg weg gegaan. 8 uur stipt vertrokken we. We hadden geluk, want de derde matatu die langs kwam bij de Nakumat, was de directe matatu naar Malindi. Na 2,5 uur kwamen we eindelijk aan in Watamu, hier nog even onderhandeld met een matatu-boy over de prijs naar Watamu Beach. Dan eindelijk voor 30 Ksh, naar Watamu Beach. Bij onze eindbestemming moesten we nog een stukje door een dorpje om bij het strand te komen. We werden vriendelijk, maar een beetje opdringerig geholpen door wat locals. Wij vroegen of we links of rechts moesten, waarop onze 'gidsen' besloten het hele eind met ons mee te lopen, hier verwachtten ze natuurlijk wel wat voor terug. Op het strand aangekomen, maakte wij toch wel heel duidelijk dat ze nu wel weg mochten gaan. Één van de locals was toch niet van plan ons alleen te laten, hij vond dat wij hem een cola verschuldigd waren, omdat hij helemaal met ons was meegelopen naar het strand. Na 20 minuten de man genegeert te hebben en hem een aantal keer iets minder vriendelijk te hebben verzocht weg te gaan, kwam hij toch tot de conclusie dat we hem echt geen cola gingen geven en ging weg.

Na een praatje te hebben gemaakt met de bewakers van een resort en nadat de eigenaar vertrokken was, mochten we een heerlijke duik nemen in het zwembad. Daarna nog heerlijk op het strand gerelaxt, aan het eind van de dag nog even gedoucht op het resort. Moesten wel beetje haast maken, want de eigenaar zou elk moment terug komen. Nog even naar Malindi wezen eten en toen de directe matatu naar huis genomen.

De rit terug naar huis, was anders dan we gehoopt hadden. Nog niet eens halverwege kwam er flink wat rook bij de passagiers op de eerste rij vandaan. De vrouw op de eerste rij, riep dan ook dat de matatu moest stoppen. In het donker, langs de weg staand, kwamen we er achter dat de matatu in de fik stond. Marlies en ik vonden dit niet zo prettig, maar de chauffeur gooide een jerrycan water over het vuur heen en we konden weer verder. Niet erg prettig gevoel, maar langs de weg blijven staan in het donker inde middel of nowhere is ook niet echt prettig. Erg allert en een beetje angstig toch onze weg in de matatu vervolgd. Toen we aankwamen mij de Nakumatt waren toch allebei wel opgelucht dat we uit de matatu konden en veilig thuis waren. Voor de deur moesten we ook nog even heel goed oppassen voor een kei-hard rijdende auto. Dan eindelijk veilig en wel aangekomen even uitrusten.

Maandag kwamen John en Ineke langs op Elroi, dus de school werd nog even versierd en er werd gezongen en gedansd.

Vandaag met headteacher Christine de boeken opgehaald en uitgedeeld. De kindjes waren echt super blij en heel erg trots dat ze nuallemaal een eigen werkboek hebben. Ik heb een paar leuke foto's van hele trotse kindjes. Foto's zal ik van de week even op de site proberen te zetten. Eind van de middag met Ushindi mee geweest naar haar huis. Echt leuk om te zien. Heel schattig dorpje.

Morgen het tripje naar het strand.

Tot snel!

x

annelies

Leuk hoor dat je schoolboeken hebt gekocht van alle donaties. Morgen nog de hele school trakteren op een schoolreisje naar het strand. Wat zullen ze blij met je zijn.
In Kenia heb je geen"van Dijk". Veel plezier morgen. xxx

opa baard

Tjonge, ik krijg zowaar weer zin in een vakantie in Kenia. Blijf nog wat langer, dan kom ik je opzoeken.
Veel liefs,

Opa en Oma

Wat een avontuur wat een avontuur maar we zijn wel
blij dat alles goed is gegaan.
Wat zullen die kinderen opkijken als ze een schoolreisje krijgen naar het strand.
Die kinderen vergeten je hun hele leven niet.

Kusjes Oma en Opa

Ria

Hoi, wat ben je goed bezig zeg, we genieten van je verhalen en wensen je nog een fijne tijd toe in Kenia en je nog te maken safari.
Liefs de vanderwelletjes

Saskia en Jip

Hey lieve grote nicht,

Ik liep een beetje achter met reageren maar ik heb t allemaal wel gevolgd! Wat een superervaring!
Ziet er wel een beetje anders uit dan mijn klasje maar niet minder gezellig. En wat een prachtige stranden.
Ik hoop dat je nog heel erg geniet enneh.... die kleine met die zonnebril die wil ik wel, misschien kun je die wegmoffelen in je koffer voor Jip en mij.
Heel veel liefs! (tante..ha ha) Saskia

monique

hoi anouk wat heb je het super! de jongens en ik hebben je reisverhalen allemaal gelezen! wat een geweldige ervaring en die kinderen daar zullen je niet snel vergeten! Geniet zoveel je kan en we zien je weer als je terug in Nederland bent. Als we je nog herkennen tenminste want je zal tegen die tjid wel zwart zijn! Heel veel liefs van ons 3 x

Doingoood