anoukideco.reismee.nl

Dan nu eindelijk waarvoor ik gekomen ben: Elroi School

Lieve volgers,

Super leuk, al die reacties op mijn verhalen en foto's. Echt leuk om te zien dat er ook echt veel mensen zijn die me echt volgen.

Dan nu verslag van de eerste dag Elroi School.

Om 9 uur vanochtend vertrokken we samen met Bettie ( onze huishoudster) richting de school. Daar aangekomen werd ons wel meteen verteld dat we van de eerste dag niet al te veel moesten verwachten, want het was de eerste dag na de schoolvakantie en dan gebeurt er eigenlijk nooit veel.

Nadat we ( Marlies en ik) kennis hadden gemaakt met headteacher : Christine, liet zij ons het gebouwtje zien. Het werd ons al snel duidelijk dat er echt nog heeeeel veel moet gebeuren op dit schooltje. Christine stelde ons aan alle andere teachers voor en ook de kindjes hebben we even gedag gezegd. Hierna liet Christine ons de 'welkoms bordjes' zien die de kindjes voor ons hadden gemaakt. Echt super lief. Foto's hiervan zal ikmorgen even uploaden!

Er werd ons allebei een groep aangewezen waar we vandaag mochten gaan helpen. Marlies zat bij de kleuterklas en ik zat bij KG2 (te vergelijken mettweede/derde klas van de basisschool). In het klasje waar ik zat horen normaal 10 kindjes te zitten, maar aangezien het de eerste dag na de vakantie was, waren er maar 3 kindjes aanwezig. Twee meiden en een heel erg verlegen jongetje.

KG2 had een nieuwe leraar, voor wie het ook haar eerste dag was, dus die was nog druk bezig met roosters maken, van we ze allemaal gaan doen dekomende weken. Ik mocht wat reken sommetjes gaan doen op het schoolbord met ze. Aan de somen die al op het bord stonden kon ik een beetje zien wat het niveau was. Ik 10 nieuwe sommen opgegeven en nadat ze klaar waren met het oplossen van de sommen wilde ik ze gaan nakijken. De twee meiden deden het eigenlijk bijna foutloos en waren zo klaar. Toen ik het schriftje van het jongetje vroeg, werd hij heel verlegen. Ik keek een beetje verbaasd toen ik zijn schrift zag.. want daar stond niks in.

Ik keek de zoon van de headteacher aan.. van hoe kan dit, want moet ik doen.... Hij kon mij toen vertellen dat de teacher even was vergeten te vertellen dat dit jongetje een leerachterstand heeft, maar dat zijn ouders het niet goed vinden als hij een klas blijft zitten, dus dat hij eigenlijk deze sommen nog helemaal niet kan oplossen. Het jongetje heefthetthuis niet zo besten is erg verlegen, hij heeft veel 1 op 1 aandacht nodig.

Ik liet het jongetje maar even zijn gang gaan en heb met de meiden nog een Engels spellingstoets gedaan. Moet zeggen, ze zijn beter in rekenen. Beide hadden van de 27 woorden, maar 5 woorden goed.

Lunchtijd. De kinderen kregen Ugali met linzen in een tomatensausje. Er werd mij natuurlijk gevraagd of ik dit wel eens gegeten had en of ik wilde proeven. Heel vies is het niet, maar het is ook absoluut niet lekker, als je het mij vraagt.

Na de lunch, gingen de meiden zelf aan het werk en was er voor mij tijd om met het jongetje rekenen en kloktijden te gaan oefenen. In het begin kwam er echt bijna niks uit en moest ik hem echt stimuleren om wat te doen, maar naar verloop van tijd durfde hij wat meer en vond hij het rekenen ook wel leuk om te doen. Ik liet hem dan op mijn vingers de optel sommen uitrekenen.

Toen we kloktijden gingen oefenen, kon ik hem in eerste instantie bijna niet verstaan, omdat hij zo zacht sprak, maar na hem wat moed ingesproken te hebben, durfde hij toch wat harder te praten en vond hij het ook wel leuk. Als hij dan wat goed had gedaan zij ik high-five en dan kreeg hij toch een klein glimlachje op zijn gezichtje. Echt super schattig!

Vandaag waren de kinderen vroeg klaar met school, zodat de teachers nog wat voorbereidend werk konden doen voor de komende weken. Marlies en ik hebben toen nog even zitten kletsen met de headteacher.

Christine vertelde ons, dat de kindjes normaal gesproken op school een uurtje slapen tussen de middag, maar dat dat bij hun op school niet kan, omdat er geen matrassen zijn. Ook vertelde ze dat ze niet altijd water hebben, omdat de waterton niet groot genoeg is. Aangezien ik geld heb ingezameld, heb ik haar verteld dat ik haar misschien met een van deze problemen kan helpen. Christine geeft mij morgen een lijstje met daarop dingen die dringend nodig zijn en wat dit kost. Ik hoop dat ik haar ergens mee kan helpen.

Nadat we van school de matatu weer naar huis hebben genomen, wilde we eigenlijk nog een uurtje op het stand liggen. Op het strand aangekomen bleek het echter dat we niet konden gaan liggen want het was ( Stortvloed ;) ) springvloed. Dat betekende dus dat we weer rechtsomkeert konden maken.

Vandaag hadden we geen zin om te koken, dus het werd soep.

Morgen weer een dag op Elroi, ben benieuwd wat de opkomst is. Morgen avond komt Bongo langs, zodat ik de safari met hem kan bespreken en donderdag gaan we bij Bettie, de huishoudster, thuis op bezoek. Vrijdag gaan we niet naar ons project, want dan gaan we Blessed Camp bezoeken en blijven we een nachtje daar in de buurt overnachten, zodat we zaterdag naar Shimba Hills kunnen.

Hopelijk heb ik jullie weer goed op de hoogte kunnen houden van hoe ik het hier heb en wat ik allemaal doe. Tot snel

Liefs

Reacties

Reacties

Nina

heerlijk om je zo te kunnen volgen, heel bijzonder!

annelies

wat maak jij toch veel mee. Leuk dan om z' on jongetje
te helpen en te laten lachen. Komt weer een leuk weekend aan. XXX

Antoinette

Wat een leuk verhaal Anouk!
Groetjes van ons allemaal en we blijven je volgen.

j.hooijer7@upcmail.nl

Hoi Anouk, Geweldig verslag elke keer! Geniet er van en hoop op nog meer leuke ervaringen. Misschien is de PABO ook wel een opleiding voor jou. Spelletje schipper mag ik over varen lijkt mij ook leuk om in het Engels te doen. Fijn weekend en tot het volgende verslag. HISP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood