anoukideco.reismee.nl

3 dagen Mombasa Childrens Home en een dagje stad/zon

Afgelopen 3 dagen ben ik met Joyce bij het Mombasa Childrens Home geweest.

Dit was mijn eerste ervaring met de keniaanse kindjes.

We vertrokken om 9.00 uur 's ochtends met de matatu richting 'POSTA'. Voor iedereen die weet hoe tuktuk's rijden.. matatu's rijden ongeveer net zo gevaarlijk. Het verkeer hier is echt CHAOS. Voor 50 keniaanse chilling zaten we dan ongeveer 40 minuten in de matatu om vervolgends Bij posta aan te komen. Posta is het gebouw waar alle postbussen van bedrijven zitten.

'Veilig en wel' aangekomen bij posta moesten we dan nog wel ongeveer 10 minuutjes lopen voordat we bij het weeshuis waren.

Het weeshuis is eigenlijk een heel 'rijk' project. Ze hebben een mooi gebouw en veel spullen. De kindjes slapen met z'n vieren op een kamer. In de kamer staan dan twee stapelbedden en een grote kast die in de muur zit. De kinderen hebben echt veel kleren en ook aan schoenen voor de kinderen geen gebrek. De kinderen waren allemaal tussen de 4 en 15 jaar.

Het programma op het weeshuis ( in de vakantie) :

Wij kwamen om 10.00 aan in het weeshuis. Dan was het voor de kindjes tijd om bezig te gaan met schoolwerk. Huiswerk wat ze hadden opgekregen, of opdrachten die wij voor ze maakten. Dit was erg leuk om te doen met de kinderen. Er was een groepje kinderen(vooral meiden) die erg gemotiveerd waren en alle opdrachten die we verzonnen erg leuk vonden. We deden rekenen, engels en science met de kindjes. Ook maakten we vragen over de wereld, dieren en het huishouden. Ditvonden ze erg leuk om te doen.

Tussen half 12 en 12 uur werd dan de lunch op tafel gezet. Dit was bijna elke dag wel hetzelfde. Bonen met rijst.. wij kregen dan wat limonade en koekjes. De kinderen in het weeshuis eten echt veel. Ze krijgen ook meer dan genoeg. Ze krijgen gewoon 3 keer per dag een flink bord met eten en dan tussendoor als ze honger hebben kunnen ze nog om fruit of wat anders, zoals koekjes,vragen.

Na de lunch was het dan tijd om te spelen. Voor ons dus tijd om creatief te zijn. We hebben met de kindjes touwtje gesprongen, kwartet gespeeld, handje klap gedaan en ook tikkertje vonden ze erg leuk. Nagels lakken is ook iets wat ze helemaal te gek vinden. Bijna alle meiden op het weeshuis lopen nu met rode gelakte nageltjes! Echt super schattig om te zien.

Dan rond 3 uur was het tijd om weer naar huis te gaan. Donderdags zijn we voordat we naar huis gingen nog even langs 'Old Town' geweest, waar ik een leuke keniaanse tas heb aangeschaft. Daarna met de matatu weer richting huis.

De afgelopen dagen was het eigenlijk nieterg lekker weer, dus om na het werk in de zon te gaan zitten ging niet echt. Meestal gaan we zodra we thuis zijn, nog wat eten en daarna een beetje lezen of op de computer.

Ik moet zeggen dat, dat wel een beetje wennen is. De avonden duren erg lang, want er is eigenlijk verder niet echt iets te doen. Helemaal als je dan in een vreemd land zit, gaat de tijd dan wel langzaam. In Oostenrijk had ik echt altijd wel wat te doen.. daar had ik tijd te kort.

Vrijdag avond is ook Marlies aangekomen. Het wordt dus steeds gezelliger met meiden.

Vandaag (zaterdag) was het top weer. Ik ben met Joyce even naar Old Town geweest om wat souvenirs te kopen. Paps en mams ik heb al aan jullie gedacht =). Ik ga alleen nog niet vertellen wat. Dat zien jullie wel zodra ik terug ben. Marlies had haar city-tour toen wij in town waren.

Toen we terug kwamen van het centrum was het nog steeds stralend weer, dus wilden we lekker naar het strand gaan. Op het strand aangekomen, kwamenwe er alleen achter dat het water nogal hoog stond. Na 10 minuten te hebben gelegen, werden we dan ook letterlijk weggespoeld.. Toen toch maar weer spullen gepakt en naar huis gegaan. In de achtertuin nog wel even op een stoeltje van het zonnetje kunnen genieten. (Ja ik begin nu een beetje te kleuren)

Net boodschappen gedaan en aangezien Marlies op Hope Home een paar dagen in de keuken heeft geholpen, gaan we vanavond lekker Soja vlees, met tomaat, ui en rijst eten... Ik ben benieuwd.

Morgen gaan we naar Pirates( het strand). Hopelijk hebben we het zelfde weer als vandaag.

Maandag dan eindelijk waarvoor ik ben gekomen, Elroi School. Ik heb er echt zin in envind hetook echt leuk, dat ik samen met Marlies daar naartoe ga. Eind van de dag zal ik jullie het eerste verslag doen van hoe het was op Elroi.

Liefs Anouk

Reacties

Reacties

Antoinette

Jambo Anouk!
Wat leuk om op deze manier je belevenissen te volgen en te kunnen meegenieten van al je mooie foto's.
Geniet nog maar even lekker van een dagje aan het strand voordat morgen het echte werk gaat beginnen.
Hakuna Matata ;-)
XX Antoinette

opa Baard

Eerlijk gezegd werd het tijd dat het ''echte werk'' gaat beginnen. Ik hoop dat je ook dat prettig en nuttig zult vinden (zo sprak de oude man).
Veel succes ermee.
Ik heb dagwerk aan het bekijken van al je foto''s. Fijn dat je ons zo op de hoogte blijft houden.
Liefs
Opa B.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood